ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτ. Ελλάδας ο Μανώλης Αγγελάκας
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτ.
Ελλάδας παραβρέθηκε, χθες, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Πελοποννήσου-Δυτ. Ελλάδας & Ιονίου Μανώλης Αγγελάκας, ύστερα από
πρόσκληση του προέδρου Γιώργου Κεπενού.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Αγγελάκας αφού αποσαφήνισε το ρόλο και τις αρμοδιότητες
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ιδιαίτερα, στον τομέα της ανάπτυξης τόνισε ότι
πρέπει να υπάρξει μία εξωστρεφής επιχειρηματική στρατηγική, ώστε να
δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για εξαγωγική δράση και ένας
εξαγωγικός σχεδιασμός, που θα σχετίζεται με την έρευνα των ξένων αγορών, τις
προδιαγραφές και τη σήμανση των προϊόντων, καθώς και την αναζήτηση
συνεργατών στο εξωτερικό. Στον κ. Αγγελάκα τέθηκαν, ακόμη, τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν το
βιομηχανικό κλάδο στην περιοχή μας όπως: η διαχείριση της ΒΙΠΕ Πατρών από την
Τράπεζα Πειραιώς, το κόψιμο του τμήματος της Ολυμπίας Οδού από Πάτρα μέχρι
Πύργο, η λειτουργία των αεροδρομίων Αράξου και Ανδραβίδας, η λειτουργικότητα
του λιμένα Κατακόλου, η πορεία του ΕΣΠΑ, η λειτουργία του λιμανιού της Πάτρας,
καθώς και η έλλειψη υποδομών σε Αχαϊα και Ηλεία.
Ο Γενικός Γραμματέας έδωσε διεξοδικές απαντήσεις για κάθε ένα από τα ζητήματα,
που του τέθηκαν. Σχετικά με τη διαχείριση της ΒΙΠΕ ο κ. Αγγελάκας επεσήμανε ότι,
πιθανόν, η ανάληψη λειτουργίας της βιομηχανικής περιοχής να ανατεθεί στο σύλλογο
βιομηχανιών της ΒΙΠΕ ή σε ιδιώτη.
Αναφορικά με την πορεία του τμήματος του έργου της Ολυμπίας Οδού, από Πάτρα
μέχρι Πύργο, ο Γ.Γ. είπε ότι η υλοποίηση του τμήματος αυτού, πιθανόν, να
πραγματοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο, σε συνδυασμό με άλλα έργα, ενώ για τα
αεροδρόμια Αράξου και Ανδραβίδας ο κ. Αγγελάκας ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει
σχεδιασμός για τη λειτουργία μόνο ενός πολιτικού αεροδρομίου για την περιοχή μας.
Για το λιμάνι του Κατακόλου ο Γ.Γ. ανέφερε ότι έχουν, ήδη, εγκριθεί 14 εκατομμύρια
ευρώ για την επέκταση του προβλήτα, που θα συμβάλει καθοριστικά στην καλύτερη
λειτουργία, ενώ για τα ζητήματα του λιμανιού της Πάτρας (γραμμή liner ανά
15νθήμερο και 10.000 κοντεϊνερ x 20 m3) ο κ. Αγγελάκας δεσμεύθηκε να εξετάσει τα
θέματα με τον ΟΛΠΑ και τα αρμόδια υπουργεία.
Στη συνέχεια ο κ. Γενικός αναφέρθηκε στην πορεία του ΕΣΠΑ, σημειώνοντας ότι από
τα 22.4 δις ευρώ, σε εθνικό επίπεδο, έχουν απορροφηθεί μόνον 9 δις και η
Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας πρέπει να ‘τρέξει’, γιατί μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει το
40%, περίπου, των πόρων και πρέπει να απορροφήσει 71 εκατομμύρια μέσα στο
2013 και από αυτά τα 19 εκατομμύρια, μέσα στο Α’ εξάμηνο, ενώ μέχρι αρχές
Μαρτίου έχει απορροφήσει μόνον 2 εκατομμύρια.
Τέλος ο κ. Αγγελάκας αναφερόμενος στα ζητήματα υποδομών τόνισε ότι είναι άμεση
ανάγκη η διασύνδεση της βιομηχανικής περιοχής Πατρών με τον οδικό άξονα της
Ολυμπίας Οδού και το σιδηροδρομικό δίκτυο.